"Máme čerstvé výsledky zimnej turistickej sezóny, ktoré nám dávajú
spätnú väzbu, že naša práca má zmysel. Dva kraje, Žilinský a Prešovský,
kde sú hlavné lyžiarske strediská, mali rekordy príjazdového cestovného
ruchu. Žilinský dokonca prekonal aj roky 2019 a 2020, uviedol Mika.
Dodal, že trend je, že k nám prichádzajú noví turisti, najmä z Česka,
Nemecka, Rumunska či Pobaltia, pre nich sme prvé blízke malé veľhory.
Mika uviedol, že napriek ťažkým dosahom energetickej krízy sme dobrí v
pomere cena/výkon. Poznamenal však, že je potrebné popracovať na "brandingu" Slovenska v zahraničí, v ktorom je podľa neho dlhodobý deficit. "Tá
komunikácia má byť konzistentná a dlhodobá, to tu nebolo. Roky nám
chýbala konzistentná komunikácia krajiny a tento investičný deficit
musíme dobiehať," uviedol Mika.
"Sme prítomní na veľtrhoch, výstavách aj na vzdialených trhoch
prezentujeme našu krajinu, robíme branding a, čo je veľmi dôležité,
robíme to aj cez naše zahraničné zastúpenia, ktoré dané zahraničné trhy
poznajú," uzavrel Mika na margo propagácie Slovenska v zahraničí.